Klima cihazının tarihi adamlık denli eskidir. İlk insanoğlu varlık ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor sahip olmak derunin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı egemen derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Tutarlı çağlarda Leonardo Da Vinci, yaklaşan bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak derunin sutaş gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya çıbanlandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk kocaman kullanım düzını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her dem 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam fail uygulayım gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya çıbanlandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini kontrolör fail bir prosestir. Günümüzde insanoğlu, daha rahatça ve mümbit evetşayabilmek derunin klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine denli klima aşırı olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut kâryerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sert ilgi etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok başkalık evet. çıktı klima bulunmayan kâryerlerinde kimse çalışmak istememektedir. Önce kâryerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin bile elzem konfor çeyizı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece yazın ferahlamak derunin kullanılan bir çeyiz olmaktan çıkadınp, kışın da ısınmak derunin yeğleme edilen çeyiz yapmıştır. Klima kullanım alışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye çıbanlamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği zıtsında tüketicilerimiz hüküm verme sürecinde nispeten karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana münasip seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin sağlanamaması, sağlıklı montaj uygulamalarının binalmaması kabil nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alma maliyetinin birlikte işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate alınmalıdır. Klima çeyizı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak ıvır zıvır bir taharri binalmalıdır.