Logo nedir? Söz manaı olarak köken zıtlığı dilimizde amblem olan, bir nöbetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak nöbetletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı nöbeti sembolize edebileceği üzere, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda sözcük manaının haricinde, birçok logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan can veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı epey önemlidir. özge taraftan logo dizayn çkırmızıışmasını yapacak can veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çkırmızıışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, nöbetletmenizin ve bundan ahir çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğnöbettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş vadiı ile faaliyette bulunan şirketler midein elan çok yeğleme edilebilir. Hareketsiz bir sektörde çalışma gösteren nöbetletmelerin umumiyetle logoları kesimü söz gelişi eder. Ancak birden bir tomar kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne nöbete yarar?
İşletmeler midein logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan filvaki marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple nöbetletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza bek adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çkırmızıışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayan nöbetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, emeksiz anlaşılır, hatırlanması emeksiz, mümkün evetğunca az adetda renkten oluşvarlıkıdır. Her çmüsavi baskı ve kesit tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa saika vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya mehabetli mazarrat verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine iyi olmalıdır. Hatta kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtıesna lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm de dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da şirket midein logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu marifet çok önemlidir.