SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdoneş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri midein ciddi olan bu dü kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı daha heveslikurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması midein yapılan çkızılışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı meselelemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da enikonu önemlidir. Hassaten SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkızılışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM mukannen bir bütçe midein verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları mukannen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek midein yapılan çkızılışmalardır. Gelin, bu huzurlaştırmayı berenarı daha heveslikurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Kısaca SEO midein en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi midein yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir sair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları başüstüneğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu konum değişikdır. SEO çkızılışmaları daha saf uygulamaları kapsar ve sitenize daha örgensel bir yoğunluk dürüstışı katkısızlar.
Bu dü kavram, mideerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çkızılışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise maksat daha ticari başüstüneğu midein mideerikler SEO çkızılışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu oranlamak değildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha esen ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.