Kişinin yasevimliığı maşer süresince değeri olan , kudret, şekil ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; bireyin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğemekme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı konstrüksiyonlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin lakinçlarına usturuplu ) bileğemekme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık bakılırsa;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının mergup yönde bileğemektirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğemekme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç yapı taşı öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı cümle kültürler karınin aynıdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme karınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakılırsa bileğemekebilir, ancak sürecin doğası bileğemekmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birşu denli filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna dayalı farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü tanımı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğemekikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın süresince eğitime dayalı bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğemekikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.
Eğitim, sima karınin yaşam boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere usturuplu olabileceği kabil istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin emekletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel bile olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal yetişek, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal yetişek denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, yetişek merkezleri kabil mekânlarda verilen yetişek formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek sarhoş olmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belli bir niyet ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise kendi kendine vüruten hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir tertibat olarak ele hileındığında ise yetişek sisteminin üç yapı taşı ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Kaynarca; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Süreç; okul süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, mezuniyet, test akıbetları kabil mergup davranış bileğemekiklikleridir.